Kayıt: 11 Tem 2008, 00:26 Mesajlar: 2342 Konum: Ankara
'' Mortal Kombat Deception - Yapılış Aşaması '' çok yakında geliyor. Çevirmeler bittikçe ekliyorum. Arkadaşlar bu arada bunlar İngilizce bir siteden alıntı paylaşımlardır ve Türkçe'ye çevirmeleri tamamen bana aittir. Çok emek harcıyorum, umarım siteye yardımcı oluyorumdur....
Mortal Kombat 4 için ilk başlarda bu logolar düşünülüyordu...
Karakter Seçme Ekranı
Muhtemelen tasarlanan ilk beta karakter seçme menüsü yukarıdaki(25 Temmuz 1997). Bu menüde sadece 9 oynanabilir karakter : Scorpion, Raiden, Sonya, Liu Kang, Sub-Zero, Fujin(Final ikonundan farklı bir ikonla), Quan-Chi, Shinnok(Final ikonundan farklı bir ikonla) ve Noob Saibot(Bu menüde seçilebilir) bulunuyor.
Yukarıdaki, tasarlanan ikinci beta menü(9 Ağustos 1997). Bu menüde Reptile ve Kai de bulunuyor. Ayrıca Fujin ve Shinnok da yeni ikonlara sahip.
Yukarıdaki de yayınlanan üçüncü beta karakter seçme münüsü(18 Ağustos 1997). Bu beta menüde Tanya'yı görüyoruz. Ayrıca Shinnok'ın ikonu bir kez daha değişmiş ve son halini almış.
Oyunda kullanılan Final karakter seçme ekranı(4 Haziran 1998). Bu karakter seçme ekranın en önemli özellikleri arasında; Noob Saibot'un olmaması ve Reiko, Jax, Jarek, Johnny Cage gibi karakterlerin eklenmiş olması sayılabilir.
Noob Saibot
Gerçek şu ki; Noob Saibot, Mortal Kombat 4 için düşünüldü ve bu oyuna eklendi. Ancak zamanla oyunda daha fazla yeni karaktere ihtiyaç duyuldu ve Noob Saibot'un karakter seçme menüsündeki yeri Reiko adındaki yeni karaktere verildi(26 Eylül 1997). Noob Saibot her nedense Mk 4'ün konsol versiyonlarında gizli karakter olarak ortaya çıktı. Ama signatürü ve özel haraketleri yoktu. Mk Trilogy'deki kadar iyi bir karakter değildi...
Kitana
Mortal Kombat 4 için planlanan bir diğer karakter de Kitana'ydı. Ancak kıyafetinin renkleri sarıya çevirilerek onun yerine Tanya karakteri yaratıldı. Ama Kitana'nın code'ları oyundan tam manasıyla silinemedi. Hala oyunun Nintendo 64 versiyonunda GameShark adı verilen özel bir code programıyla seçilip, oynanabiliniyor. Kitana'nın code'ları PC versiyonunda da duruyor ancak onu kullanabilmek için bir Trainer veya resmi olmayan bir patch gerekiyor(Enchanned).
Kano
Kitana ve Noob Saibot gibi Kano'nun da bu oyunda olması tasarlanıyordu fakat yapımcılar daha fazla yeni karakter istedikleri için onun yerine Jarek'i koydular. Jarek, Kano'nun tam bir kopyası gibi. Yani bütün özel haraketleri ve Fatalityleri Kano'ya ait. Sadece signatürü, ismi ve tipi farklı. Jarek'in hiçbir orjinal yanının bulunmaması binlerce Mk Fanını sinirlendirmişti...
God-O-Mite
Bunun ne olduğundan henüz kimse emin değil. Bilinen tek şey oyunun Trailer'ında (Tanıtım Filmi) Fujin ile Reptile arasındaki dövüş sırasında Reptile'ın yaşam çizgisinde(Life Bar) '' God-o-Mite '' yazdığı...
Yukarıdaki resim oyunun ilk beta karakter seçme menülerinden birine ait. Final karakter seçme listesiyle ilgili olarak göze çarpan farklılıklar arasında; Mk4'e göre yeni eklenen karakterlerin (Baraka, Kung Lao, Kitana, Mileena ve Cyrax) farklı ikonlara sahip oldukları ve Goro ile Noob Saibot karakterlerinin seçilebilir olarak menüde yer aldıkları sayılabilir. Bu beta versiyonda ayrıca iki soru işareti boş karakterleri simgeliyor. Kuşkusuz bu boşluklar Sektor ve Belokk için...
Belokk
Belokk, Mortal Kombat Gold oyunu için oyunun dağıtımcısı Eurocom şirketi tarafından tasarlanan bir karakter. Aslında Belokk oyunun son beta versiyonlarına kadar oyundan kaldırılmamıştı. Ancak ne yazık ki son anda Belokk fikrinden vaz geçildi ve karakter rafa kaldırıldı. Karakterin oyuna konulmamasının iki nedeni var: Öncelikle Eurocom Şirketi karakteri bir türlü bitiremedi ve sırf bu karakter yüzünden oyunun çıkış tarihi sürekli gecikiyordu. Bir diğer sebep de Mk Yapım Ekibinin kendi ellerinden çıkmamış bir karakteri oyuna eklemek istememesiydi. Sonuç olarak tüm bu etmenler birleşti ve Belokk oyundan kaldırıldı. Kuşkusuz onu bir daha asla göremeyeceğiz...
Yukarıdaki oyunun yapım aşamasından beta bir menü(2002 Electronic Entertainment Expo). Bu menüde Karakter Seçme listedekinin aksine dikey değil yatay dizilmiş durumda. Ayrıca bu menüde Nitara da eksik...
Kullanılmayan İsim Önerileri
Mortal Kombat Deadly Alliance, serideki rakamla isimlendirilmeyen ilk oyun(5 gibi). Yapım ekibi, oyunun isminin Mortal Kombat'ın yeniden doğuşuyla uyumlu olmasını istedi. Bu nedenle birçok değişik fikir ortaya atıldı. Bu isim fikirlerinden en önemlisi kuşkusuz Vengeance(İntikam)'dı. Vengeance ismi uzun süre düşünüldü. Bu isimle oyuna ait birçok Kapak Resmi, Logo ve benzeri çalışmalar yapıldı. Ancak sonra bu isim yeterli görülmeyek 2000 yılında kaldırıldı. Oyunla ilgili tek isim tasarısı tabi ki Vengeance değildi. Birçok isim önerisi mevcuttu. İşte onlardan bir kaçı...
1-) Visceral Voyage (Organlara Yolculuk) 2-) Bring It (İçindekini Serbest Bırak) 3-) In Contempt (İğrençlik İçerisinde) 4-) Life is Shorter (Yaşam Kısadır) 5-) Virus of Violence (Şiddetin Virüsü) 6-) Vortices (Girdap) 7-) Male Violence (Eril Güç) Evolution (Evrim) 9-) Death Watch (Ölüm Saati) 10-) Pinnace of Pain (Acının Sandalı)
Kullanılmayan Logolar
Oyun kullanılmayan birçok logoya sahip. Bir çoğu oyun için Vengeance isminin düşünüldüğü dönemde yapılmış ve bu ismi taşıyor. Logolarda '' 5 '' rakamının kullanılmış olmasının en önemli nedeni oyunun serinin 5. oyunu olmasıdır.
Kullanılmayan Kapak Çalışmaları
Yapımcılar, oyunun kapak resmi konusunda da birçok görüşme yaptı. Karakter temeline dayananan, Logo temeline dayanan, Ejderha temeline vb. dayanan birçok resim tasarlandı. Çoğu Vengeance ismini taşıyordu ve karakter temeline dayananlar Mortal Kombat 4 karakterlerinin modellemesine sahipti(bkz. Mortal Kombat 4: Reptile ve Johnny Cage).
Tamamlanmayan Karakterler
Mortal Kombat Deadly Alliance da diğer Mortal Kombat oyunları gibi; düşünülen, tasarlanan, çizilen, oyuna yerleştirilen ancak son anda farklı sebeplerle oyundan çıkartılan pek çok karaktere sahip. Yukarıda oyun için tasarlanan ancak tamamlanmayan 9 karakterin çizimleri mevcut.
Zebron
Tamam, oyun için düşünülen karakterlere bu şaka(!) ile başlayalım. Şimdi hepiniz, yapım ekibinin bu tarz bir karakteri oyuna kesinlikle koymayacağını söyleyeceksiniz. Bu doğru olabilir ancak ister inanın ister inanmayın yapım ekibinde, Zebron'u gizli karakter olarak oyuna eklemenin eğlenceli olacağını düşünenler vardı. Orjinal hikayede Zebron, Zebra ırkının özgürlüğü için mücadele eden bir Prens'tir. Kendi yorumumu ekleyecek olursam; '' Bugün oyuna Zebra koymaya çalışan, yarın oyuna Superman'i de koyar...'' diyecektim ki koydular zaten...
Kai
Yapım ekibi, oyuna Mortal Kombat 4'den tanıdığımız Kai'i de eklemeyi düşünüyordu. Ancak Mortal Kombat 4'deki görünümünden çok daha farklı bir şekilde dizayn edilmişti. Öncesine göre çok daha tehlikeli ve korkutucu görünüyordu. Eğer oyuna konulsaydı kuşkusuz Liu Kang'i öldüren Shang Tsung'dan intikam almaya çalışırdı ancak bu görev Kug Lao'ya verildi ve Kai oyuna konulmadı...
Tiamat
Kertenkeleye benzeyen bu yaratık Deadly Alliance oyunu için tasarlanıyordu ama kaldırıldı. Ancak her nedense dizayn fikirleri Reptile'a aktarıldı.
Hachiman
Oyun için tasarlanıp sonradan kaldırılan Hachiman isimli karakter...
The Evil Masters
The Evil Masters(Kötü Ustalar), aslında 3 karakterden oluşan bir karakter grubu ve hiçbirinin ismi yok. Sonuç olarak oyuna konulmadılar...
Shao Kahn
Shao Khan'nın bu oyun için düşünülüp düşünülmediği tam bilinmiyor. Bu resimde oyunun, Açılış Videosu için tasarlanan ilk kıyafetleri mevcut...
İsimsiz Karakter 1
Sarhoş bir dövüşçü olarak tasarlanan bu karakter oyuna asla konmadı. Ancak ondaki tasarım fikirleri Bo Rai Cho'ya aktarıldı.
İsimsiz Karakter 2
Bu karaktere ait tek bilgi kimliğinin veya geçmişinin bilinmediği...
Evil Sumo
Evil Sumo da tamamlanmayan karakterlerden bir tanesi ve bir hikayesi yok. Oyuna konulmadı.
Goddess
Goddess(Tanrıça), ona inanan kabilenin özgürlüğü için mücadele eden bir savaşçı ve oyuna eklenmedi.
Shang Tsung
Shang Tsung, oyunun yapım aşamasında çok büyük değişikliler geçirdi. Üstteki resimler bunu kanıtlar nitelikte...
Bo Rai Cho
Oyunun yapım aşamasında Bo Rai Cho, son halindeki kadar şişman değildi.
Quan Chi
Quan Chi, Mortal Kombat 4 oyunundan sonra büyük bir evrim geçirdi. Orjinal dizaynda Quan Chi, zehirli bir duman üfleyip, zehirli böcekler kusabilen gizemli ve canlı bir asaya da sahip. Her nedense bu asa oyuna konulmadı.
Li Mei
Li Mei karakteri de tamamlanmadan önce birçok değişiklik geçirdi. Özellikle kıyafetleri ve silahları tümden değiştirildi...
Scorpion
Scorpion, Mortal Kombat Deadly Alliance oyunu için duyurulan ilk karakterdi. Diğer karakterlerin aksine, Scorpion'nın kıyafetleri üzerinde çok da önemli değişiklikler yapılmadı. Aslında ilk yapılmak istenen kıyafet 2. resimdeki kıyafetti ancak bu çok fantastik ve karışık bulunarak son resimdeki hale dönüştürüldü.
Sonya
Sonya, ilk başlarda böyle tasarlanmıştı...
Kenshi
Kenshi'nin dizaynı hakkında pek fazla bilgiye sahip değiliz. Ancak karakterin uzun süre isimsiz kaldığını biliyoruz. Önceleri ismi '' Blind Gi'' idi. Yapım aşamasının ilerleyen günlerinde bu isim '' Blind Kenshi ''ye dönüştürüldü. Son olarak oyunun çıkmasına yakın bir dönemde '' Blind Kenshi ''nin '' Blind ''ı düştü ve isim Kenshi olarak kaldı.
Mavado
Mavado da yapım aşamasında birçok değişim geçirdi. Özellikle kafası ve yüzü final versiyonuna kadar birçok varyasyon gösterdi. Mavado'nun kafası ve yüzü için çok çeşitli çizimler yapıldı.
Hsu Hao
Hsu Hao, ünlü Moğol Kağan'ı Kubilay Han'dan esinlenilerek yapılmış bir karakterdi. Bu nedenle ismi '' Kublai Khan ''idi ancak sonradan '' Kublai '' silinerek sadece Khan adını aldı. İsmi Hsu Hao'ya nasıl dönüştürüldü hala bir fikrimiz yok...!?
Frost
Frost, Sub Zero'nun kadın versiyonu olarak tasarlanmıştı. Yapım ekibi Frost için mükemmel kıyafeti bulmak için birçok problem yaşadı...
Jax
Jax de diğer birçok karakter gibi yapım aşamasında bir dizi değişiklik geçirdi. İlk resimde Jax'in orjinal tasarım fikrini görebilirsiniz. 3,4 ve 5. resimlerde Jax'in kıyafetinin Mortal Kombat 4'deki kıyafetinin birazcık daha gelişmiş bir versiyonu olduğunu görebilirsiniz. 6. resimde ise Jax'in Deadly Alliance oyunundaki versiyonu kullanılmış.
Reptile
Reptile, aslında daha insanımsı bir yaratık olarak tasarlanıyordu. Ancak Tiamat karakteri oyundan kaldırılınca Tiamat'ın sürüngen tasarımı Reptile'a aktarıldı ve Reptile insandan çok sürüngene yakın bir yaratığa dönüştürüldü.
Cyrax
Yapım ekibi Cyrax için birçok değişik dış görünüm yarattı. Bu resimlerde onlardan birkaçını görebilirsiniz...
Blaze
Blaze'in kökleri Mortal Kombat 2 oyununa kadar dayanır. Aslında Mortal Kombat 2'nin The Pit adlı arenasında arkadaki 2. köprüde yanar halde Johnny Cage ile dövüşen karatere Hornbuckle ismi takılmıştı. Ancak bu yanlış bir bilgidir. Orada Johnny Cage ile dövüşen kişi Blaze'dir. Mk 2'nin yeni çıktığı dönemlerde dolaşan söylentilere göre; Mk 2 oyununda belli şifreler kullanarak o karakterle yani Torch'la (Aslında Blaze ancak o dönemler Torch olarak adlandırılmış) oynamak da mümkünmüş. Tabi ki bu sadece bir söylenti çünkü henüz kanıtlanamadı. Ancak bildiğimiz üzere, Mk'da önceleri söylenti olarak başlayan herşey sonraları gerçek oldu. Sonuç olarak yapımcılar, Mk 2 oyununun The Pit arenasına sıkışıp kalmış Torch isimli bu yan karakteri, Blaze adı altında yeniden kullanmak istedi.
Kayıt: 11 Tem 2008, 00:26 Mesajlar: 2342 Konum: Ankara
Bir adminden veya bir Co-Admin'den Portal'daki Mk Bilgi Bölümüne '' Mortal Kombat Yapım Aşaması '' olarak paylaştığım son mesajları taşımasını istiyorum...
Kayıt: 11 Tem 2008, 00:26 Mesajlar: 2342 Konum: Ankara
Arkadaşlar Deception'nın da yapım hikayesini yapıp konuyu bitiriyorum. Jackal ile beraber başka bir projeye başlıyacağız. İsteyen konuyu anasayfaya taşır.... Zaten koskoca sitede sadece 2 kişinin anasayfaya konu taşıyabilmesi çok tuhaf. O, 2 kişinin de siteye çok az girmesi double tuhaf . Bu işin acilen çözüme kavuşması gerekli...
Yukarıdaki oyunun ilk Screenshot'larından biri. Burada oyunun ''Chess Kombat'' modunu görüyoruz. Aşağıda da oyunda kullanılan ilk karakter tiplerini görebilirsiniz. Bu 3D karakter modelleri Mortal Kombat Deadly Alliance oyunundaki modellerle aynı.
Sub Zero Kitana Quan Chi Scorpion
Aşağıda yine oyunun ilk trailerlarından alınmış bir Quan Chi vs Scorpion dövüş sahnesini görebilirsiniz. Bu resimde de karakterlerin Mortal Kombat Deadly Alliance oyunundaki halleriyle kullanıldıklarını görebilirsiniz...
Skab - Noob Saibot - Havik
The Skab - Noob Saibot - Havik kördüğümü; '' Skab, Mortal Kombat'ın en iğrenç görünümlü karakteriydi. Yeterince yakından baktığınızda çürümekte olan etini ve iskeletini görebilirdiniz. '' cümlesi ile başlıyor. Skab karakterinin Render'ı birçok Oyun Magazin dergisinde boy gösterdi. Son olarak oyunun çıkmasına yakın bir tarihte oyunun bir trailer'ında da bu karakter ortaya çıktı. Tek fark İsmi değiştirilip Noob yapılmıştı. Önceleri kamuoyu, bu trailerın henüz beta aşamasındaki oyun için yapıldığını ve Skab'in Noob Saibot için bir alternatif kostüm olmayacağını düşündü. Ancak 2. resimde de görebiliceğiniz gibi, oyun ekibi Skab'in Noob Saibot için bir alternatif kıyafet olduğuna dair resimler yayınladı. Sonuç olarak Skab, ne bir karakter ne de Noob Saibot'un alternatif kostümü olamadı. Ama tasarım fikirlerinin Havik adlı yeni karaktere aktarıldığından kimsenin kuşkusu yok...
(German OPM Magazine,Mayıs 2004)
Oyuna Eklenmeyen Karakterler
Alman OPM Magazin dergisinde de olduğu gibi oyuna Kabal ile Sektor'un bir takım olarak(Noob-Smoke gibi) eklenecekleri söylentileri vardı. Ancak Sektor'un oyuna eklenmesi düşünülmüyordu ve sonuç olarak bu fikir suya düştü. Yine aynı dergiden bir başka ilginç makale de Ken Masters ve 24'e ait. ''Seriye yeni katılacak olan; Dairou, Ken Masters, Kano'nun kız hali ve 24 karakterleri ile ilgili pek fazla bilgi yok. Ancak 24 karakteri Konquest Mod'da karşınıza çıkabilir...'' Bu makalede bahsedilen Ken Masters karakteri sonradan Kobra, Kano'nun kız versiyonu Kira ve 24 karakteri de Shujinko olarak oyuna aktarıldı.
(German OPM Magazine,Mayıs 2004)
Dairou
Aslında Dairou, Mortal Kombat Deadly Alliance oyunu için planlanıp dizayn edilmişti fakat yapım ekibi, onu Deception oyununa saklamanın daha iyi bir fikir olacağını düşündü ve öyle de oldu. Dairou karakteri karşımıza Deadly Alliance değil Deception oyununda çıktı...
Mortal Kombat : Deception - Official E3 Trailer (2004)
Dostum gerçekten mükemmel bir konu yarattın. Seni tebrik ediyorum ve teşekkür ediyorum. Beni de aydınlatan ve yeni şeyler öğreten bir konu oldu. Konuyu anasayfaya taşıtmaya çalışıyorum. Bundan Ali ve Murat ında haberi var. Kısa sürede konu hakkettiği yer anasayfa da olur diye düşünüyorum..
Kayıt: 11 Tem 2008, 00:26 Mesajlar: 2342 Konum: Ankara
sting yazdı:
Dostum gerçekten mükemmel bir konu yarattın. Seni tebrik ediyorum ve teşekkür ediyorum. Beni de aydınlatan ve yeni şeyler öğreten bir konu oldu. Konuyu anasayfaya taşıtmaya çalışıyorum. Bundan Ali ve Murat ında haberi var. Kısa sürede konu hakkettiği yer anasayfa da olur diye düşünüyorum..
Teşekkürler dostum. Devamı başka bir projeyle gelecek umarım...
Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir
Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz