Zaman: 27 Nis 2024, 12:30

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 1 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2010, 21:19 
Ninja
Ninja
Kullanıcı avatarı
Çevrimdışı

Kayıt: 01 Eyl 2008, 20:25
Mesajlar: 501
Konum: 17.Şehirden Karakter:X Silah:X Buster Statu:Maverick Hunter Irk:Reploid Dost:Zero Düşman:Sigma
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Savaşın ortasında kalan özel timin maceraları

Oblivionnun çıkmasıyla beraber sessizliğini bozan Bethesda, 2006dan bu yana oldukça aktif bir şekilde karşıma çıkmaya başladı. Gerek yeni projeleri, gerek yaptığı dağıtımcılığı, gerekse başka aktivitelerinle resmen kendilerini iyice belli ettiler. Aslında Oblivionnun yapımında bu kadar ses ve solukları pek çıkmıyordu. Ancak oyun piyasaya dağıtıldı; arkasından Call of Cthulhunun yayımcılığı, Fallout 3 hikayeleri, Star Trek: Legacye el atmalar ve son olarak Rogue Warrior. Aslında Rogue Warrior direk olarak Bethesdanın değil, çünkü içinde Zombie Studios var. Zombie Studios, yabancı gelmesin artık size kendileri Rogue Warriorun geliştiricileri. Rogue Warrior nedir? İşte sorunun cevabı burada yatıyor.

Gerçek bir ustadan, gerçeklik dersleri

Rogue Warrior, aslında sessizlik ve taktik anlayışı iyice harmanlayıp, karşımıza getirecek olan yeni bir oyun. Ancak oldukça sağlam temellere sahip. Çünkü yapım asıl olarak Dick Marcinkoya dayanıyor. Gelelim, yapımın ciddi olarak beklentilerine ve dayandığı gerçeklere. Aslında Rogue Warrior, Marcinkonun yaşadığı tüm tecrübeleri içinde toplayan bir kitap. Dick Marcinko ise gerçek bir güvenlik uzmanı. 67 yaşındaki bu tecrübeli isim, Vietnamda hizmet etmiş. 1975 yılında SEAL Team Twoun başına getirilmiş ve bir süre Pentagonda bulunmuş. Daha sonradan Navynin ilk anti-terrör timi olan SEAL Team Sixi kurmuştur. Ayrıca güvenliği sınamak için Red Cell adında başka bir timi daha kurmuştur. Hayatında pek çok kez çatışmalara ve özel görevlere çıkan Marcinko; Air Force One dahil güvenliği oldukça sağlam görünen bir çok yerin, güvenliğini delip içeri girebilmiş gerçek bir usta. Başından geçen tüm anıları da kitabından toplamış, sonrasında kurgu ve senaryo karıştırarak bir kitap serisi yapmış.

Oyunun dinamikleri

Marcinkonun direk başına gelen bir konu Rogue Warriorda yok. Bunun yerine kurgusal olarak hazırlanmış bir senaryo var. Marcinko (Biz yöneteceğiz) ve ekibi Kuzey Koreye basit bir görev için gönderilirler. Her şey en başta kolay gözükmektedir. Sonuçta görevin amacı olan bitenleri izlemek ve bunları raporlamak. Aslında istihbarat görevi. Ekip kısa bir süre kalıp, başlarına herhangi bir şey gelmeden direk evlerine geri dönecektir. Ancak şans bu ya(!) ortada bir savaş başlıyor ve işler kızışıyor. Marcinko ve ekibi de orta öylece kalıyorlar. Bağlantı yok, yardım yok sadece tek bir amaç var; hayatta kalıp, bir an önce kaçmak.

Aslen bakıldığında herhangi bir görevimiz yok. Yapmamız gereken, cehennemden kurtulmamız olacak. Kısaca git şunu vur, bunu al, teröristi indir vs gibi bildiğimiz bir yapıya girmeyeceğiz. Bunun yerine yapımda bir özgülük olacak, ancak bunun sakın Oblivion veya Gothic 3 gibi olacağını da sanmayın. Sadece temelde bağlı kaldığımız klasik görevler yok. Senaryoda ilerledikçe karşımıza çıkacak olan engeller olacak ve yapım daha da zorlaşacak. Unutmayın, sonuçta bir savaş içindesiniz ve kimsenin acıması yok. Tarafsız bile olsanız, kimse size inanmayacaktır. Düşman düşmandır mantığı var.

Grafik nizamı

Gears of Warı oynadıysanız veya PCde Rainbow Six Vegasa biraz baktıysanız, Unreal 3ün gücünü mutlak görmüşsünüzdür. Vegastan ufak bir örnek verirsek, eğer oyunun grafiklerini düşük seviyeye bile alsanız, ciddi anlamda gerçekten güzel olduklarını görebilirsiniz. İşte Unreal grafik motoru Rogue Warriorda biraz daha geliştirilmiş şekilde karşımıza çıkacak.


Özellikle çevreyi detaylandırmada, modellemelerde ve patlama efektlerinde oldukça başarılı olan motor, Rogue Warriorda da iyi sonuç verecek gibi. Çevrenin çarpışmalardan nasibini alıp, yıkılıp döküleceğinin Unreal 3le gelen bir başka ek olduğunu da belirtelim. Bu kadar ciddi bir yapımda seslerin pas geçilmesi imkansız. Silahların gerçek seslerinden, profesyonel seslendirmelere kadar hepsi olacak.

Unreal 3ün çevre tasarımından ve etrafı çizmede başarılı olduğunu biliyorduk. Bu başarı aynı şekilde kocaman devasa haritalarla Rogue Warriorda olacak. Büyükçe haritalar var, ancak bunlar içinde kaybolacağınızı veya büyük olmalarının boş olacağını sanmayın. Tam tersine taktik yapmak, sessizce dolanmak, adamlarımızı ideal şekilde yerleştirmek vs için stratejik olacaklar. Aslında Rogue Warrior insafınıza bırakılacak. Tek başınıza veya adamlarınızla bodoslama, rakip üstüne gitmeyi unutacaksınız gibi bir kesin ifade artık yok. Şuraya Johnu göndersem, Albert koruma ateşi açsa, bende şuraya geçsem kafanızdan taktik ve plan geçebilir. İsterseniz yapabilirsiniz de, ancak bunun yanında çatışmaya hiç girmeden sessiz biçimde kaçabilir veya direk düşman tepesine binebilirsiniz. Ekibin hayatı ve kararlar sizin elinizde.

Keskin zeka

Taktik olan oyunda iyi bir yapay zeka olmazsa, en baştan kaybetmiş demektir. Bu yüzden yapay zekaya özen gösterildiği belirtiliyor (Tüm oyunlarda her zaman yapımcılar bunu der!). Adamlarımız verdiğimiz emirleri en ince ayrıntısına kadar yapacak. Sizin emir vermediğiniz bir durumda dahi, hayatta kalmak için ellerinden geleni yapacaklar. Aynı şekilde düşman yapay zekası da bundan nasibini alacak. Sakın ola ki karşınızdaki aptal sanmayın, zorlayıcı bir rakibin bizi beklediği iddia ediliyor. Yapay zekanın diğer önemli özelliği Co-op esnasında olacak. Şöyle ki Rogue Warriorda Online olarak dört kişiye kadar Co-op oynayacağız. İnsanlık hali olur ya karnınız açıktı, mutfağa gidip atıştıracaksınız diyelim. Oyundan çıkmanıza veya Bilgisayar başından ayrıldım, adamım ölür şimdi korkusuna kapılmanıza gerek yok. Adamınızın kontrolünü yapay zekaya emanet edeceksiniz ve mutfağa gideceksiniz. Bir iki şey yedikten sonra, makine başına geçtiğinizde kontrolü yeniden siz alacaksınız. Kısaca gidip gelene kadar yapay zeka sizin yerine oldukça iyi idare edecek. Zekanın böylesine oldukça iyi olacağı söyleniyor, hadi hayırlısı.

Co-op modu olur da normal Multiplayer hiç olmaz mı? Ciddi çarpışmalar meydana gelecek. Her şeyden önce yeni bir sistem var. Bu sistem haritalarda yer alacak ve üç bölümden oluşacak. İki takım kendi kısmını seçerken, üçüncüsü ise bilgisayar tarafından belirlenecek. Aslında parça veya kısım denilmesine bakmayın, bu bir çevre sistemi, bir taktik sayılabilir. Parça denilenler uzaktan atışlar veya yakın çarpışmalar olarak, hatta bazı zamanlar ikisini de içine alarak karşımıza çıkacak. Her şeyin aynı mekanlarda geçeceğini sanmayın. Sürekli aynı yerin oynanmasından dolayı canınız sıkılmayacak, çünkü yapımın özelliği yerler değişecek. Yapımcıların da en büyük kozu, oynanan hiçbir Multiplayer karşılaşmasının aynı olmayacağı ve hepsinin farklı birer tecrübe yaşatacağı cinsinden olması.

Son nokta

Dick Marcinko oyunun yapımında bulunuyor ve her daim kendisinden öneri alınıyor. Rogue Warriorun gerçekçi olması için sürekli yardımda. Zaten yazdığı senaryo ile oldukça sağlam bir atmosferi önümüze sereceği şimdiden belli. Bundan sonrası artık programcılara ve iyi bir optimizasyona düşüyor. Yapay zeka eğer dedikleri kadar da iyi olursa, yeni bir klasik bize el sallayacak. PC, X360 ve PS3 için Sonbaharda çıkacak olan oyun hakkındaki tüm sorular yanıtını elbet bulacak.

İşletim Sistemi: Microsoft Windows XP / Vista
İşlemci: Intel Pentium IV 3.2 Ghz
Ekran Kartı: 256 MB - DirectX 9.0c (Nvidia 7900GT / ATI Radeon X1800 )
RAM: 1 GB Windows XP / 2 GB Windows Vista
HDD: 4 GB

http://netload.in/dateiPnfYgHQWz5/ROWAD ... 01.rar.htm
http://netload.in/dateiJCh87CR5nP/ROWAD ... 02.rar.htm
http://netload.in/dateiQh8KzIPwG7/ROWAD ... 03.rar.htm
http://netload.in/dateiNAUvfGVHgp/ROWAD ... 04.rar.htm
http://netload.in/dateiVds3qaDgcl/ROWAD ... 05.rar.htm
http://netload.in/dateis5W5xXZxjn/ROWAD ... 06.rar.htm
http://netload.in/datei6groZdkKfi/ROWAD ... 07.rar.htm
http://netload.in/dateikA6X9hyMJ8/ROWAD ... 08.rar.htm
http://netload.in/dateiyysvGE42aV/ROWAD ... 09.rar.htm
http://netload.in/dateiMqQGULDIpb/ROWAD ... 10.rar.htm
http://netload.in/dateicecu3k39ba/ROWAD ... 11.rar.htm
http://netload.in/dateikXH4XONt89/ROWAD ... 12.rar.htm
http://netload.in/datei11iS0kS8R4/ROWAD ... 13.rar.htm
http://netload.in/datei0jXFFebF35/ROWAD ... 14.rar.htm
http://netload.in/dateisxAPdQbY4o/ROWAD ... 15.rar.htm
http://netload.in/dateiA95Uj3fsO4/ROWAD ... 16.rar.htm
http://netload.in/datei4Kilg3sI5W/ROWAD ... 17.rar.htm
http://netload.in/datei5NXr3Sckq1/ROWAD ... 18.rar.htm
http://netload.in/dateiTwUR0bWu5Y/ROWAD ... 19.rar.htm
http://netload.in/dateiVlEJzSgQLt/ROWAD ... 20.rar.htm
http://netload.in/dateimu8M7R4iYD/ROWAD ... 21.rar.htm
http://netload.in/dateiyYZhidTABp/ROWAD ... 22.rar.htm
http://netload.in/dateiJ8qMMwcoDV/ROWAD ... 23.rar.htm
http://netload.in/dateiJwXNarn1r4/ROWAD ... 24.rar.htm
http://netload.in/datei9tOymseibY/ROWAD ... 25.rar.htm
http://netload.in/datei5mdLpFvuca/ROWAD ... 26.rar.htm
http://netload.in/dateiMM4Fzoh7e4/ROWAD ... 27.rar.htm
http://netload.in/dateim9aA5o1a5o/ROWAD ... 28.rar.htm
http://netload.in/dateiy4roCsAxJh/ROWAD ... 29.rar.htm
http://netload.in/dateiX2ToYuhxqf/ROWAD ... 30.rar.htm
http://netload.in/dateiN6O9RQAgGO/ROWAD ... 31.rar.htm
http://netload.in/dateiVGnXSnYV6y/ROWAD ... 32.rar.htm
http://netload.in/dateiNrLJtDl0bB/ROWAD ... 33.rar.htm
http://netload.in/datei2CZvEiNFyI/ROWAD ... 34.rar.htm
http://netload.in/dateivikJuoXluX/ROWAD ... 35.rar.htm
http://netload.in/datei5U8mjr8reH/ROWAD ... 36.rar.htm
http://netload.in/dateiRkc5la8Rvy/ROWAD ... 37.rar.htm
http://netload.in/dateiOp4NvTHCA8/ROWAD ... 38.rar.htm
http://netload.in/dateixZlo9qK49M/ROWAD ... 39.rar.htm
http://netload.in/dateitspdOtKozg/ROWAD ... 40.rar.htm
http://netload.in/dateitSLScRnsNX/ROWAD ... 41.rar.htm

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 1 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 55 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu foruma eklentiler gönderemezsiniz

Aranacak:
Geçiş yap:  

cron