BlindWarrior yazdı:
Mortal kombat 1 diye announceladıkları zaman bi ümitlenmiştim reboot mu geliyor MK1 remake'i mi geliyor diye. Ama yok evreni resetlemiş olsalar bile MK11'in devamı bu, Raiden'la Liu Kang rol değişmiş. Ben bunu görmek istemiyordum, WB işin içine girdiğinden beri MK'nin hikayesini hollywood scriptleri gibi yazmaya başladılar, MK11 ise direk bok gibi.
MK9 ile zaten reboot etmişlerdi. Tekrar reboot etmeye çalışmalarını anlayamıyorum. Sanırım her 2-3 oyunda bir her şeyi başa sarıp orijinal oyunların ekmeğini yemeye çalışacaklar.
BlindWarrior yazdı:
Gameplay açısından oyun iyi olur herhalde ama gameplay aynı mantık, ha 10-11 oynamışım ha bunu oynamışım arada çok büyük teknoloji farkı da yok zaten. Ubisoftun Assassins Creed'e yaptığının aynısını yapıyorlar MK'ye de. Oyun aynı sadece hikaye ve karakterler biraz değişik. E-spor olarak MK Street Fighter ve Tekkenin çok gerisinde kalıyor ve o oyunların da yenileri çıkacak. Gameplay olarak da onları daha çok seviyorum ne yalan söyleyeyim. Daha şimşek hızı refleksler konuşuyor, daha e-spor olmaya yönelik.
CoD, Assassins Creed gibi marka ismini kullanarak seri üretime geçtiler, bitek hikayesi için takip ediyordum onda da kalite çok düştü.
Gameplay olarak devrim niteliğinde şeyler çıkacağını sanmıyorum. MK9, MKX, MK11, Injustice 1 ve 2'ye bakarak o konuda büyük beklentilerim olmaz. E-spor ve e-sporcular rekabete dayalı oyunları kötü açıdan etkiliyor bence. Geliştiriciler ortalama oyuncunun oyundan alacağı zevkten önce profesyonel oyuncuları tatmin etmeye çalışıyor ve bunun normal oyuncular üzerindeki etkisinin farkında değiller hiç. Büyük stüdyolar kısa zamanda çok kar etme odaklı düşündükleri için artık AAA oyunlarda yaratıcılıktan çok ticaret ön planda bu yüzden malesef.
BlindWarrior yazdı:
Eski MKnin hikayesi ve diyalogları bi tuhaf ve özensizdi ama oyunun bi grimdark havası vardı, ağırlığı vardı. Hikaye özensiz işlenmiş olsa da güzeldi yaratıcıydı. MK Shaolin Monks remake'i ya da Sub Zero Mythologies remake'i benim hayalimdi mesela. Daha hardcore MKcileri tatmin edecek bir oyun yapsalardı keşke.
Midway'in batması ve Warner Bros'a satılması oyunların prodüksyon değerini yükseltse de malesef çıkan oyunların hikayesi ortalama Hollywood aksiyon filmi hikayesi seviyesinde. Seriye yıllarını vermiş kişiler tabi doğal olarak hikayedeki çoğu şeyden memnun değil ama Netherrealm kar ettiği için o hikaye konusunda ekstra özen gösterme gereği görmüyor o yüzden.
Mokap12 yazdı:
Ben de MK 11'in hikayesini beğenmemiştim. Karanlık Raiden'ı o kadar "hype"ladılar MK 10'un sonunda sonraki oyunun ilk bölmünde karakteri kelimenin tam anlamıyla toz ettiler. MK 11'in hikayesinin sonunda gelecek yeni MK için içimde heyecan oluşmamıştı ama ne yalan söyleyeyim MK 1 Reboot tanıtım filmini görünce yeni hikaye nasıl bir yön alacak geröekten merakım arttı ilgimi çekmeyi başardılar.
Beni en çok kızdıran şeylerden biri Dark Raiden'ın ikinci bölüm sonrası ortadan kaldırması oldu. Yıllardır doğu mistizminden etkiler barındıran evrenlerinin içine bir de Yunan mitolojisinden karakterler eklemeleri de canımı ayrı sıkan konulardan oldu. Yıllarca uzun uzadıya işlenmiş ve dinamikleri oturmuş bir evrenin içine aslında başından beri her şeyin arkasında Kronika'nın olduğu söylemeleri çok saçma geliyor. Eleştirebileceğim çok şey var hikayenin gidişatıyla ilgili ama yazmaya kalksam saatlerimi alacak. Yeni oyun çıktıktan sonraya saklarım artık.